گزارش کارآموزی در سالن رنگ ۲ و تجهیزات مکانیکی آن و اینورتر در ایران خودرو

گزارش کارآموزی در سالن رنگ ۲ و تجهیزات مکانیکی آن و اینورتر در ایران خودرو

گزارش کارآموزی مکانیک در ایران خودرو سالن رنگ ۲ وتجهیزات مکانیکی آن و مطالبی در رابطه با اینورتور در ۱۲۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۲۰
حجم ۲ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مهندسی مکانیک

توضیحات کامل

گزارش کارآموزی مکانیک در ایران خودرو  سالن رنگ ۲ وتجهیزات مکانیکی آن و  مطالبی در رابطه با اینورتور در ۱۲۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

مقدمه:

تقریبا هیچ کس در این مورد شکی ندارد که اختراع چرخ، سبب اختراع بسیاری از وسایل دیگر شد. این وسیله ساده با نیروی عظیم خود به بشر این امکان را داد تا به آرزوهای دیرینه خود مبنی بر دستیابی به درجه ای فراتر از جابجایی و تحرک ساده، برسد.

با این حال زمان دقیق این اکتشاف در تاریخ در دسترس نیست، ولی این احتمال وجود دارد که طرح و ایده این اختراع از غلتک هایی که برای تکان دادن اجسام سنگین و غیر قابل حرکت استفاده می شده است، گرفته شده باشد. و درست از همین جاست که داستان اتومبیل و خودرو آغاز می شود.

کار حمل و نقل، چه کالا و چه مسافر، از زمانی که کالسکه ها و ارابه ها مهندسی پیشرفته را به کار گرفتند، رو به آسانی گروید و پیگیریهای بدون وقفه و پیشرفت های تکنولوژی سبب شد تا افرادی همچون کارل بنز (Karl Benz)، گوتلیب دایملر (Gottlieb Daimler) و ویلهلم می باخ (Wilhelm Maybach) طرح ریزی اختراعی را که خبر رسان آغاز عصر خودرو بود، انجام دهند. عصری که تماما چهره ای پر جنب و جوش و فعال داشت و هنگامی که قدرت حرکت و ابزارآلات ماشینی نیز باهم آمیخته شدند، کم کم تبدیل به تفریحی خوب و لذت بخش شد.

امروزه، ابتکار و ذهن خلاق آن پیشگامان و مخترعان، سنتی دیرینه را برای ما باقی گذاشته است. سنتی که خودرو سازان متعهد به حفظ و نگهداری آن هستند:

تضمین این نکته که آنها می توانند جابجایی و حرکت ما را با ساختن ماشین هایی که همیشه قسمتی از انقلاب چرخ هستند، تامین کنند.

در ابتدا به بررسی تاریخچه خودرو در ایران می پردازیم:                        
اولین اتومبیل ایران در سال ۱۹۰۰ میلادی توسط مظفرالدین شاه به کشور وارد شد که برخلاف خودروهای امروزی سوخت آن نفت بود. در ابتدا به علت نبود راه های مناسب و سوخت (که از روسیه وارد می شد) استقبال چندانی از این وسیله نشد ولی با گذشت زمان ورود خودرو به کشور سرعت بیشتری یافت، به طوری که در سال ۱۳۰۵ تعداد اتومبیل های ایران به ۶۰۸ دستگاه رسیده بودکه در بین آنها ۳۶ دستگاه مربوط به سفارتخانه ها بودند.اولین تصادف معروف ایران نیز در همین سال به وقوع پیوست و موضوع آن از این قرار بود که هنگامی که درویش خان نوازنده معروف تار سوار بر یک درشکه کرایه ای بود در اثر تصادف با یک اتومبیل جان سپرد. این حادثه مقدمه ای برای ایجاد قانون مجازات رانندگان متخلف شد. پس از این واقعه اتومبیل وزیر پست و تلگراف وقت که به شمال رفته بود با یک گاری تصادف کرد و از حرکت باز ماند. پس از این دو حادثه کمیسیونی در تهران برای بررسی راه های جلوگیری از تصادفات اتومبیل تشکیل شد. این کمیسیون دستور به کارگیری مامورین راهنمایی و رانندگی را در تهران و شمیران صادر کرد و نیز دستور داده شد که تنها پس از معاینه اتومبیل به صاحبان آنها تصدیق داده شود.

 

ایران خودرو:

شرکت ایران خودرو ( سهامی عام ) در سال ۱۳۴۱ با هدف تأسیس و اداره ی کارخانجات به منظور تولید و تهیه ی انواع خودرو ، قطعات مربوط به آنها ، فروش و صدور محصولات و … توسط  آقایان حاج علی اکبر خیامی ، محمود خیامی ،احمد خیامی ، خانم مرضیه خیامی و خانم زهرا سیدی رشتی در خیابان اکباتان تهران تأسیس شد .

و اینک با گذشت بیش از ۳۵ سال از زمان تأسیس آن همچنان در زمینه ی طراحی و تولید خودروهای سواری ، اتوبوس و مینی بوس به عنوان بزرگترین تولید کننده ی خودرو در کشور ، در راستای تأمین نیاز های جامعه ، ورود به بازارهای جهانی ، تعمیق ساخت داخل کردن قطعات و در نهایت تحقق اهداف عالیه ی نظام جمهوری اسلامی ایران به فعالیت خود ادامه می دهد .

شرکت ایران خودرو بزرگترین شرکت خودرو سازی کشور می باشد که به طور متوسط ۶۵ تا ۷۰ درصد تولید خودرو داخل کشور را به طور دائم به خود اختصاص داده است . سرمایه ی شرکت ایران خودرو در پایان سال مالی ۱۳۸۱ ،۲,۴۰۴,۶۸۷,۵۰۰,۰۰۰ ریال (تقسیم شده به ۲,۴۰۴,۶۸۷,۵۰۰ سهم ۱۰۰۰ ریالی ) بوده است . شرکت ایران خودرو با تولید ۱۱۱۱۱۱ دستگاه خودرو سواری و وانت در سال ۱۳۷۶ رکورد تولید سی ساله ی خود را شکست و علاوه بر آن موفق شد به میزان قابل توجهی کمیت و کیفیت محصولات خود را افزایش دهد.

همچنین در راستای نظام استاندارد ایزو ۹۰۰۰ ، موفق به دریافت گواهینامه ی ایزو ۹۰۰۱ از مؤسسه ی RWTUV آلمان شد .

سال شمار تولید انواع سواری :

۱۳۴۶) سواری پیکان در مدلهای دو لوکس ، کار لوکس ، جوانان و تاکسی با حجم موتور ۱۶۰۰ و ۱۷۲۵ و ۱۸۰۰ سی سی .

۱۳۶۹) سواری پژو ۴۰۵ در مدلهای GL و GLX با حجم موتور ۱۵۸۰ سی سی

۱۳۷۴) سواری پژو ۴۰۵ در دو مدل دنده ای و اتوماتیک با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی

۱۳۷۴) سواری پژو ۲۰۵ مدل GR با حجم موتور ۱۳۶۰ سی سی

۱۳۷۶) سواری پژو RD با حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی

۱۳۷۷) سواری استیشن پژو ۴۰۵ با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی

۱۳۷۸) پارس با حجم موتور ۱۸۰۰  سی سی

۱۳۷۹) تولید آزمایشی سمند (پروژهX7 ) با حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی و سیستم انژکتوری

۱۳۸۰) پژو ۲۰۶ باحجم موتور ۱۴۰۰ سی سی

۱۳۸۰) افتتاح خط تولید سمند با حضور ریاست محترم جمهور

سال شمار تولید انواع خودروهای کار :

۱۳۴۲) اتوبوس مرسدس بنز مدل ۳۰۲ ، مدلهای ( برون شهری ، درون شهری ، فرمان چپ و شاسی ) ، اتوبوس بنز LP 608 ، اتوبوس بنز مدل OP

۱۳۴۴) مینی بوس کومر (مینی بوس ،وانت و آمبولانس )

۱۳۴۶) مینی بوس مرسدس بنز مدل ۳۱۹ که بعد ها به مدل ۳۰۹ تغییر یافت  در مدلهای : (استاندارد و سقف بلند )

۱۳۴۹) مینی بوس مرسدس بنز ۴۰۹ آمبولانس

۱۳۵۰) مینی بوس بنز ۳۰۹ (مینی بوس ، وانت و آمبولانس  تک کابین و دو کابین )

۱۳۶۷) مینی بوس مرسدس بنز مدل ۵۰۸ ( استاندارد و سقف بلند )

۱۳۶۸) اتوبوس شهری مدل O355

۱۳۶۹) مینی بوس بنز ۵۰۸ کاروان ، مینی بوس بنز ۴۰۹ ، مینی بوس بنز M30 ، مینی بوس بنز ۵۰۸ کاروان ، مینی بوس بنز ۴۰۹ ، مینی بوس بنز M30

۱۳۷۳) اتوبوس توریستی سقف بلند مدل ۴۰۰ ، مینی بوس بنز O508 D

۱۳۷۴) اتوبوس سوپر C400 ، مینی بوس کاروان

۱۳۷۵) اتوبوس درون شهری S360

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دیدگاهتان را بنویسید