مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه و نظریه های مربوط به حافظه و عملکرد حافظه (حافظه ی حسی، کوتاه مدت و روزمره) (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه و نظریه های مربوط به حافظه و عملکرد حافظه (حافظه ی حسی، کوتاه مدت و روزمره) (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه و نظریه های مربوط به حافظه و عملکرد حافظه (حافظه ی حسی، کوتاه مدت و روزمره) در ۳۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۰
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه و نظریه های مربوط به حافظه و عملکرد حافظه (حافظه ی حسی، کوتاه مدت و روزمره) در ۳۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

– ۳۰ صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)

– در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

– منبع نویسی شده به شیوه APA

– منابع بخش مبانی از ۲۰۱۱ به قبل و بخش پیشینه از ۲۰۱۳ به قبل

– شامل ۲۷ صفحه متن و ۳ صفحه منابع استفاده شده و مفید

 

فهرست مطالب

حافظه و تعریف آن
نظریه خبرپردازی و حافظه
تعریف یادگیری و یادآوری در روانشناسی خبرپردازی
کاربردهای آموزشی نظریه ی خبر پردازی
انواع حافظه از نظر بازه زمانی
حافظه آینده نگر در سالمندان
نظریه حافظه اتکینسون و شیفرن
حافظه حسی
علت فراموشی اطلاعات از حافظه ی حسی
حافظه کوتاه مدت: حافظه کاری یا حافظه فعال
حافظه کوتاه مدت و فرایند تقطیع 
علت فراموشی اطلاعات از حافظه ی کوتاه مدت
حافظهی دراز مدت
راههای انتقال اطلاعات به حافظه ی درازمدت
اقسام حافظهی درازمدت
حافظهی رویدادی
حافظهی معنایی
حافظهی روندی
گنجایش و طول مدت نگهداری اطلاعات در حافظه ی درازمدت
علت فراموشی اطلاعات از حافظه ی درازمدت
واپس زدن
تداخل
مشکلات بازیابی
فرایندهای حافظه
تکرار یا مرور
بسط یا گسترش معنایی
سازماندهی
مروری بر پژوهش های انجام شده بر موضوع تحقیق
منابع

 

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

حافظه به توانایی فرد اشاره به خاطر آوردن اطلاعاتی درباره تجارب قبلی و شامل فرایندهای کسب، ضبط یا رمزگزدانی، اندوزش و در نهایت بازیابی اطلاعات می شود و می تواند به طرق مختلف طبقه ‏بندی شود(نیک دل، کرمی نوری و عرب زاده، ۱۳۸۸) حافظه به عنوان مهم ترین جنبهای که در بیماران مبتلا به آلزایمر دچار نقصان میشود، به فرآیندهایی اطلاق میشود که از آن به منظور ذخیره، نگهداری و بازیابی اطلاعات قبلی از آن استفاده میگردد(چری، ۲۰۱۱). با وجود اینکه مدلهای متفاوتی از حافظه مطرح شده، مدل مرحلهای که در سال ۱۹۶۸ توسط اتکینسون و شیفرین بیان شد در ساختار بنیادی و عملکرد حافظه مورد استفاده قرار میگیرد(اتکینسون و همکاران، ۲۰۰۰؛ ترجمه براهنی و همکاری، ۱۳۸۶).

پیشینه تحقیقات

در پژوهش واعظی، ذوالفقاری اردچی و رحیمی(۱۳۹۱) با عنوان پردازش ذهنی در کودکان دوزبانه و تک زبانه آمده است: درباره تاثیر دو زبانگی در عملکردهای ذهنی و خصوصا هوش، به دو دیدگاه متقابل می توان اشاره کرد: دیدگاه مبتنی بر دو زبانگی افزایشی و دیدگاه مبتنی بر دو زبانگی کاهشی. پژوهش فوق افراد تک زبانه و دو زبانه را از نظر فرایندهای ذهنی، به ویژه هوش، مقایسه می کند. این پژوهش بر مبنای فرضیه ی صفری است که نبود تفاوت معنادار را در عملکرد ذهنی کودکان دو زبانه و تک زبانه مطرح می کند. به منظور تایید یا رد این فرضیه نتایج پژوهش انجام شده حاکی از آن بود که بین دو گروه تک زبانه و دو زبانه تفاوت معنی داری وجود ندارد. 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دیدگاهتان را بنویسید