مبانی نظری حافظه و یادگیری (فصل دوم)

مبانی نظری حافظه و یادگیری (فصل دوم)

مبانی نظری حافظه و یادگیری در ۲۵ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۵
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری حافظه و یادگیری در ۲۵ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

– ۲۵ صفحه فارسی شامل مبانی نظری و منابع (داخلی و خارجی)

– در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

– منبع نویسی شده به شیوه APA

– منابع بخش مبانی از ۲۰۱۲ به قبل

– شامل ۲۰ صفحه متن و ۵ صفحه منابع استفاده شده و مفید

– پیشینه تحقیق ندارد.

 

فهرست مطالب

حافظه و تعریف آن
نظریه خبرپردازی و حافظه
تعریف یادگیری و یادآوری در روانشناسی خبرپردازی
انواع حافظه از نظر بازه زمانی
نظریه حافظه اتکینسون و شیفرن
انواع حافظه
حافظه حسی
حافظه کوتاه مدت: حافظه کاری یا حافظه فعال
حافظهی دراز مدت
اقسام حافظهی درازمدت
حافظهی رویدادی
حافظهی معنایی
حافظهی روندی
فرایندهای حافظه
تکرار یا مرور
بسط یا گسترش معنایی
سازماندهی
یادگیری
تعریف یادگیری
انواع یادگیری
عوامل مؤثر بر یادگیری
منابع 

 

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

حافظه نحوه به خاطر سپاری رویدادهای گذشته تاثیر عمیقی بر آنچه انجام می دهیم و نحوه زندگی ما بر جای می گذارد. درک حافظه بدون در نظر گرفتن تاثیر نیروهای اجتمای چون دین، طبقه اجتماعی- اقتصادی، وابستگی خانوادگی، شرایط سیاسی موارد مشابه ناممکن است به نظر میرسد. زمینهها و ساختارهای اجتماعی ناقل حافظه اند  (ذکایی، ۱۳۹۰). حافظه به توانایی فرد اشاره به خاطر آوردن اطلاعاتی درباره تجارب قبلی و شامل فرایندهای کسب، ضبط یا رمزگزدانی، اندوزش و در نهایت بازیابی اطلاعات می شود و می تواند به طرق مختلف طبقه‏ بندی شود  (نیک دل، کرمی نوری و عرب زاده، ۱۳۸۸) حافظه به عنوان مهم ترین جنبهای که در بیماران مبتلا به آلزایمر دچار نقصان میشود، به فرآیندهایی اطلاق میشود که از آن به منظور ذخیره، نگهداری و بازیابی اطلاعات قبلی از آن استفاده میگردد  (چری، ۲۰۱۱). 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دیدگاهتان را بنویسید