مبانی نظری و پیشینه پژوهش آسیب شنوایی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آسیب شنوایی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آسیب شنوایی در ۲۶ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۶
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آسیب شنوایی در ۲۶ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

– ۲۶ صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)

– در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

– منبع نویسی شده به شیوه APA

– منابع بخش مبانی از ۲۰۱۵ به قبل و بخش پیشینه از ۲۰۱۵ به قبل

– شامل ۲۰ صفحه متن و ۶ صفحه منابع استفاده شده و مفید

 

فهرست مطالب

تعریف آسیب شنوایی
طبقه‌بندی آسیب شنوایی
علل آسیب شنوایی
ویژگی کودکان با آسیب شنوایی
آسیب شنوایی و خانواده
ناهماهنگی بین الگوی فرزند پروری پدر و مادر
عدم اتخاذ الگوی فرزندپروری مناسب
تأثیر منفی بر سایر فرزندان
عدم درک دیگران
مسائل مالی
پژوهش‌های داخلی
پژوهش‌های خارجی
منابع

 

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

اصطلاح آسیب شنوایی همه نوع کمبود شنوایی با هر شدتی، یعنی از دامنه ناشنوایی عمیق تا کم شنوایی خفیف را در بر می‌گیرد (وستوود، ترجمه همتی علمدارلو و شجاعی، ۱۳۹۱). دو اصطلاح ناشنوا و سخت شنوا (نیمه شنوا) برای تمیز شدت نارسایی شنوایی به‌طور متداول به‌کاربرده می‌شوند. اصطلاح ناشنوا بیشتر استفاده می‌شود و نادرست فهمیده می‌شود، از این نظر که برای توصیف انواع گسترده نارسایی شنوایی به‌کاربرده می‌شود. با وجود این‌‌ همان‌طور که در این بخش آمده است این اصطلاح باید به شیوه دقیق‌تری به کار برده شود (موللی، دوستی، عابدی شاپورآبادی، ۲۰۱۵).

پیشینه تحقیقات

هینترمایر (۲۰۰۰) روی ۲۱۷ پدر و مادر کودک ناشنوای آلمانی که کودکان آنان در سنین ۱۲ تا ۶ سال بودند مطالعه‌ای را با شاخص استرس والدین (اپیدمن،۱۹۹۰) انجام داد و به این نتیجه رسید که هر چه آسیب شنوایی کودکان بیشتر باشد والدین مشکلات بیشتری را هم در ارتباط خود با دیگران نشان می‌دهند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دیدگاهتان را بنویسید