مبانی نظری و پیشینه پژوهش خشنودی شغلی (کاری)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خشنودی شغلی (کاری)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خشنودی شغلی (کاری) در ۱۷ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۷
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خشنودی شغلی (کاری) در ۱۷ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

– ۱۷ صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)

– در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

– منبع نویسی شده به شیوه APA

– منابع بخش مبانی از ۲۰۱۵ به قبل و بخش پیشینه از ۱۳۹۵ به قبل

 

فهرست مطالب

خشنودی شغلی
نظریه های زیربنایی خشنودی شغلی
رویکرد انتظار
رویکرد ارزشی
رویکرد گروه مرجع
رویکرد انگیزشی
الگوهای خرد
الگوهای کلان
پیشایندهای خشنودی شغلی
پیشینه پژوهش
منابع

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

وروم در تعریف خود از خشنودی شغلی بر روی نقش نیروی کار در محیط کار تمرکز دارد. از این رو، وی خشنودی شغلی را به عنوان یک جهتگیری عاطفی افراد در قبال نقشهایشان تعریف میکند (پلاتیس، رکلیتیس و زیمراس، ۲۰۱۵).
لاک (۱۹۷۹) در تعریفی کلاسیک از این مفهوم بیان کرد: خشنودی شغلی تا حد زیادی به عنوان نتیجه یک حالت هیجانی مثبت یا لذت بخش که در نتیجه تایید کار شخص یا تجربههای شخص ایجاد میشود، در نظر گرفته میشود (به نقل از فیشر، ۲۰۰۹).

پیشینه تحقیقات

کوشا زاده و عزیز آبادی (۱۳۹۳) در پژوهش خود تحت عنوان تاثیر عدالت سازمانی ادراک شده بر تمایل به ترک خدمت با میانجیگری هویت سازمانی، حمایت سازمانی و خشنودی به این نتیجه رسیدند که همبستگی قابل قبول میان کلیه متغیرهای پژوهش بود و فرضیات پژوهش در مسیرهای تحلیل شده شامل تاثیر مثبت: عدالت سازمانی بر حمایت سازمانی، عدالت سازمانی بر هویت سازمانی، عدالت سازمانی بر خشنودی شغلی، حمایت سازمانی بر خشنودی شغلی، هویت سازمانی بر خشنودی شغلی، و تاثیر منفی: حمایت سازمانی بر تمایل به ترک خدمت، هویت سازمانی بر تمایل به ترک خدمت، و خشنودی شغلی بر تمایل به ترک خدمت تایید شدند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دیدگاهتان را بنویسید