پروپوزال تاثیر آموزش هوش هیجانی بر افزایش آن در کودکان سنین ۱۱ تا ۱۰

پروپوزال تاثیر آموزش هوش هیجانی بر افزایش آن در کودکان سنین ۱۱ تا ۱۰

پروپوزال تاثیر آموزش هوش هیجانی بر افزایش آن در کودکان سنین ۱۱ تا ۱۰ در ۲۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۰
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی روانشناسی

توضیحات کامل

پروپوزال تاثیر آموزش هوش هیجانی بر افزایش آن در کودکان سنین ۱۱ تا ۱۰ در ۲۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش          

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

قسمت هایی از پروپزال:

 

هوش هیجانی[۱] به عنوان یک مبحث علمی در روانشناسی نزدیک به دو دهه است در جهان و کمی دیرتر در ایران مطرح شده و اهمیت با بروز تحولات اجتماعی مربوط به عصر صنعتی و فرا صنعتی بویژه در گستره

۱- روابط میان فردی در محیط تحصیل ، کار و خانواده روز به روز نمود بیشتری یافته است به طوری که بسیاری بر این باور هستند که فرد برای آنکه در این شرایط بتواند به کامیابی نسبی در زندگی دست یابد لازم است علاوه بر بهره مندی متعارف از هوش شناختی از بهره عاطفی مناسب نیز برخوردار باشد . پس نقش هوش هیجانی و پرورش آن در پیشرفت فرد در اجتماع نقش است بسیار با اهمیت که قابل اغماض نیست ( سیاروچی و دی مایر ، ۲۰۰۷ ، ترجمه ایرج باد ۸۸ )

برای نخستین بار مایر و ساووی ( ۱۹۹۰ ، نقل از مایر[۲] ، سالوی[۳]و گارسو[۴] ، ۲۰۰۴ ) تعریفی رسمی از هوش هیجانی ارایه نمودند . از نظر آ«ها هوش هیجانی عبارت است از : ظرفیت استدلال در مورد هیجان ها و همین استدلال از هیجان ها است که موجب بهبود تفکر می شود . هوش هیجانی شامل توانایی در ادراک دقیق هیجان ها ، برای دستیابی و تعمیم هیجان ها است تا جایی که به تفکر کمک می کند و بطور باز اندیشانه ای هیجان ها را ارتقاء دهد، همچنینی شامل توانایی فهم و دریافت هیجان ها ، هماهنگ ساختن آنها با احساسات مرتبط ، درک و فهم اطلالعات مربوط به هیجان ها و نیز مدیریت هیجان ها است .

گلمن ، که شکوفایی هوش هیجانی را به او نسبت می دهند ، هوش هیجانی را این گونه وصف   می­کند :

مجموعه ای مرکب از توانایی هایی که فرد را قادر می سازد تا خود و دیگران را مدیریت کند . از نظر او هوش هیجانی شامل ۴ مولفه اساسی می باشد که عبارتند از : ۱ – خود آگاهی ۲ – خود مدیریتی    3 – آگاهی اجتماعی ۴ – مدیریت رابطه .

دو مولفه: خود آگاهی و خود مدیریتی را به عنوان مهارتهای فردی و دو مولفه آگاهای اجتماعی و مدیریت رابطه را به عنوان مهارتهای اجتماعی تلقی می نماید ( گلمن ، ۱۹۹۵ ، ترجمه نسرین پارسا ۸۹ )

بار – ان [۵]هوش هیجانی را مجموعه توانایی های غیر شناختی ، توانش ها و مهارتهای تعریف می کند که بر توانایی رویارویی موفقیت آمیز با خواسته ها ، مقتضیات و نشانه های محیطی تاثیر می گذارد . به عقیده بار – ان احساسات ، هسته مرکزی زندگی هستند . احساسات بر هیجانات و هیجانات بر احساسات اثر می گذارند . (بار – آن ،۲۰۰۰)

خوشبختانه امروزه با پیشرفت های علمی ثابت شده است که ، هوش هیجانی قابل تقویت و رشد می باشد و کسانی که هوش هیجانی خود را تقویت می کنند و آن را به سر حد کمال می رسانند ، یک توانایی منحصر به فرد برای رسیدن به خود شکوفایی به دست می آورند .

هوش هیجانی تضمین می کند چگونه رفتار خود را اداره کنیم ، چگونه با مشکلات اجتماعی کنار بیاییم و چگونه تصمیماتی بگیریم که به نتایج مثبت بیانجامد . (کمالی، ۱۳۸۶)

 

بیان مسئله

گلمن هوش هیجانی را توانایی برانگیختگی خود ، پایداری در مواقع شکست ، توانایی کنترل انگیزه های ناگهانی ( تکانه ها ) و تمایلات ، به تاخیر انداختن و ارضاء تمامیلات ، توانایی نظم بخشیدن به حالتهای روحی و توانایی اصرار ورزیدن و امیدواری می داند .

این نظریه اعتقاد دارد آنچه که می تواند پیش بینی کننده موفقیت و سلامت روانی فرد در آینده باشد توانایی هوش هیجانی است ( گلمن ، ۱۹۹۵ )

شورندایک معتقد بود که هوش از یک مقوله تشکیل نشده است ، چرا که با یک هوش نمی توان توانایی های انسان را سنجید و سپس سه نوع هوش را معرفی می کند : ۱ – هوش اجتماعی ۲ – هوش انتزاعی ۳ – هوش عینی

 


[۱] Emotional  Intelligence

[۲] – Mayer

[۳] – salovey

[۴] Garso

[۵] – Bar-on

 

فرضیه های پژوهش

۱- آموزش هوش هیجانی به دانش آموزان باعث افزایش هوش هیجانی (خلق کلی، مدیریت استرس، درون فردی، بین فردی و انطباق پذیری) دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی می شود .

۱-۱- آموزش هوش هیجانی به دانش آموزان باعث بالا رفتن مولفه خلق کلی در دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی می شود.

۲-۱- آموزش هوش هیجانی به دانش آموزان باعث بالا رفتن مولفه مدیریت استرس در دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی می شود.

۳-۱- آموزش هوش هیجانی به دانش اموزان باعث بالا رفتن مولفه فردی در دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی می شود.

۱-۴- آموزش هوش هیجانی به دانش اموزان باعث بالا رفتن مولفه انطباق پذیری در دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی می شود.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دیدگاهتان را بنویسید